van-p-naar-r.reismee.nl

Komt goed!

Wat is dat toch- in het gewone dagelijks leven komt, ondanks de clichématige bezweringsformule ‘ komt allemaal goed’, helemaal niet altijd alles goed. In het pelgrimsbestaan echter is een steeds terugkomende ervaring (en dus meer dan een wens!) dat er altijd weer een oplossing is en het allemaal weer goed komt- lees de blogs er maar op na. Vandaag 23 km af te leggen, met in totaal 1000 m stijgen en zo’n 550 m dalen. Dat is al veel op zich, maar met een temperatuur van ver boven de 30 graden?! Vroeg op pad dus. In het begin, de eerste klimmen, gaat het goed, maar met het stijgen van de temperatuur wordt het zwaarder. Voor Bea is het een tour de force na dit zoveel jaar niet gedaan te hebben. Ook voor mij is het een zware tocht, door de hitte zwaarder dan de St Bernhard op. In rustig tempo stappen we voort. Gelukkig hebben we genoeg water bij ons. De laatste twee klimmen ‘doen ‘t hem’ , doordat we er bijna zijn, klimmen van de buitencategorie - mentaal gezien. We zijn boven, in Buonalbergo, nog 200 m naar het agriturismo. Maar waar? ‘ Non c’ é , zegt iemand , is er niet, 10 km verderop. Foutje van booking. We raken niet in paniek, drinken wat, leggen in de kroeg het probleem voor en er wordt gebeld. Dieci minuti, arrivo! Over 10 minuten komt ie. Ok, Italiaanse minuten, dus 20, maar we zijn geen kniesoren en kennen de Italiaanse tijdseenheden. We worden keurig opgehaald, meneer vh Agriturismorijdt zeer langzaam om de talloze gaten in de weg heen en brengt ons door een wonderschoon landschap naar zijn Agriturismo. En wat koel bier dan doet met een mens!!

Waarschijnlijk heeft hij de keuken opdracht gegeven alles uit de kast te halen wat Antipasti ( echt meervoud!!) betreft, want het is overdadig- en dan moet de primo nog komen! Overigens: morgen worden we teruggebracht naar Buonalbergo of naar Casalbore , ‘ é uquale’, maakt niet uit. Wat een ervaring!

Het komt echt altijd weer goed-weer ervaren we dat, voorbij alle oppervlakkige bezweringen;blijkbaar roept wandelpelgrimeren iets op bij mensen. Mille grazie, bij dezen.